Ρατσισμός τζιαι ξενοφοβία: ό,τι σπείρεις εννά θερίσεις

Θκιαβάζω την εφημερίδαν σήμερα τζιαι λαλεί ότι Ελληνοκύπριοι νεαροί επιτεθήκαν σε ομάδαν Παλαιστινίων/Αραβοφώνων φοιτητών. 1οο μαθητές του Λυκείου Βεργίνας στην Σκάλαν, μαζίν με 50 ‘εξωσχολικούς’ επιτεθήκαν σε 25 ‘αλλοδαπούς’.

Πότε έφτασαμεν στο σημείον να επιτίθουνται μαθητές δικοί μας σε ξένους; Τι εν τούτον που μας διά το δικαίωμαν να νομίζουμεν ότι είμαστεν φυλετικά τζιαι πολιτιστικά ανώτεροι που άλλους, σε βαθμόν που θέλουμεν να τους θκιώξουμεν με την βίαν; Που πόθθεν ήρταν τούτα τα φαινόμενα ξενοφοβίας τζιαι ρατσισμού;

Στο παρελθόν το αίσθημαν ανωτερώτητας οδήγησεν τους Ελληνόφωνους του νησιού σε πράξεις γενοκτονίας ενάντια στους Τουρκόφωνους τζιαι τελικά στην διχοτόμησην. Οι Ελληνόφωνοι του νησιού εγυρέψαν ένωσην τζιαι εγράψαν τους Τουρκόφωνους στα παλιά τους τα παπούτσια, τζιαι άμαν τζιείνοι εγυρέψαν να πουν τίποτε εκλείσαν τους σε θύλακες, εμουντάραν να τους φαν, εκάμαν σχέδια γενοκτονίας τζιαι επαναπατρισμού (π.χ. σχέδιον Ακρίτας, στο οποίον ήταν νικατωμένοι αρκετοί πολιτικοί που εκάμαν μετά τζιαι καριέραν στην πολιτικήν ζωήν του τόπου). Τζιαι τελικά, το 1974, εκαρφώσαν την τελευταίαν σπόνταν στο σεντούτζιν της συνύπαρξης.

Πέραν που την προσωπικήν καταστροφήν, το δράμαν των αγνοουμένων τζιαι των προσφύγων (τζιαι των 2 πλευρών), η εισβολή τζιαι η βίαιη διχοτόμηση του νησιού έδωκεν λύσην στα προβλήματα συνύπαρξης μεταξύ των 2 πλευρών. Που την πλευράν τους οι Ελληνόφωνοι εν είχαν πιον τους Τουρκόφωνους μες τα πόθκια τους, άρκεψεν η κότα του τουρισμού να γεννά τα χρυσά αφκά, τζιαι ως την δεκαετίαν του ‘80 ανέβηκεν πολλά το βιωτικόν επίπεδον. Η Κυπριακή Δημοκρατία ήταν μια προστατευόμενη οντότητα, η οικονομία της προστατευόμενη που τον διεθνήν ανταγωνισμόν, οι εισαγωγές με ψηλούς δασμούς για να προστατέψουμεν την δικήν μας βιομηχανίαν, τα καύσιμα τζιαι τα βασικά αγαθά επιδοτημένα για να προστατέψουμεν το καλάθιν της οικοκυράς. Η ζωή άρκεψεν να γινίσκεται ρόδινη τζιαι ωραία. Ξένους έν είσιεν πολλους, εχτός που κάτι Εγγλέζους που έν ήταν πρόβλημαν λόγω της μετα-αποκιακής μας νοοτροπίας που τους θεωρεί ανώτερους έτσι τζι αλλιώς, τζιαι ξένους παίχτες στες ομάδες μας.

Τζιαι μες τούτην ούλλην την προστασίαν αφέθηκεν τζιαι η Ελληνική παιδεία να ζωγραφίσει πας το παννίν της Κυπριακής νεολαίας. Χωρίς παρενόχλησην, παρεμβολές, μειονότητες, ‘προβλήματα’. Τζιείνοι ποτζιεί τζιαι μεις ποδά, ζήτω το έθνος. Ουράνιος τζιαι Κλαίρη, ενιαίον αμυντικόν δόγμαν τζιαι Αντρέας Παπαντρέου. Καθαρότητα, το εθνικά αμιγές κράτος που ονειρεύκουνταν οι φασίστες εγίνηκεν πραγματικότητα, ασσέν τζιαι με το μισόν νησίν.

Ώσπου μιαν μέραν εκατέβηκεν μας ότι είμαστεν Ευρωπαίοι. Άτε, να μπούμεν τζιαι στην ΕΕ. Που τότε που ήμουν δημοτικόν ελαλούσαν μας ότι άμαν έμπαιννεν η Νήσος στην ΕΕ ήταν να έχουμεν (εμείς τζιαι η μαμμά) 2 ψήφους αντί 1, τζιαι θα εκάμναμεν βέτο τους Τούρκους (ναι, αθθυμούμαι το κύριε Πρωτοπαπά, καριερίστα δάσκαλε δημοτικού που έξερες μίσιημου τζιαι που διεθνή διπλωματίαν, αρχίδια). Τζιαι εγελάσαμεν τους τζιαι μπήξαν μας μες την ΕΕ. Τζιαι αρκέψαν να κατεβαίνουν Πολωνοί, Σλοβάκοι, Βούλγαροι τζιαι Ρουμάνοι. Τζιαι φυσικά με την Ευρωπαϊκήν νομοθεσίαν αρκέψαμεν να έχουμεν τζιαι αιτητές ασύλου που διάφορες περιοχές με πόλεμον τζιαι αναταραχήν. Τζιαι βάρτε μες τούτους ούλλους τζιαι τούτους που ηλιθιωδώς ονομάσαν κάποιοι πρώτα Ρωσοπόντιους τζιαι μετά Ελληνοπόντιους. Τζιαι αρκέψαν οι εντάσεις.

Η σαπουνόφουσκα του τουρισμού, χωρίς πιον την κρατικήν προστασίαν έσπασεν. Η γεωργοκτηνοτροφία, βιομηχανία κλπ, αρκέψαν να πηαίννουν σόττον. Τα κέρδη των καρχαριών αρκέψαν να ππέφτουν τζιαι για να τα προστατέψουν αρκέψαν να επιτίθουνται στα κεκτημένα των εργατών. Οι σχετικά εύποροι Ελληνόφωνοι τζιαι ο τρόπος ζωής τους αρκέψαν να απειλούνται που τούτα ούλλα. Η όμορφη ζωούλλα που εχτίσαν στην περίοδον μετά την εισβολήν έφτασεν στο τέλος της, έπρεπεν πιον να έρτουν σε επαφήν με τον έξω κόσμον. Τζιαι ακριβώς σε τούτον το σημείον παίζει μεγάλον ρόλον η παιδεία που έσιει ο χώρος. Ο Ελληνόφωνος δεν είχεν μιαν παιδείαν που να του προσφέρει την ικανότηταν να αντιλαμβάνεται τον χώρον τζιαι τες καταστάσεις με ώριμον τρόπον, είχεν ‘εθνικήν’ παιδείαν.

 

Δεν φταιν τα κοπελλούθκια που εν ρατσιστές τζιαι ξενοφοβικοί. Φταιν οι δεκαετίες ‘πεφωτισμένης’ πλύσης εγκεφάλου που επινοηθήκαν τζιαι εφαρμόσαν οι φωστήρες μας, που τους υπουργούς παιδείας στον δάσκαλον του μονοταξικού στο βουνόν.

Όι κύριες τζιαι κύριοι, εν είσαστεν ανώττεροι. Έν έχει σημμασίαν αν νομίζετε πως είσαστεν απόγονοι του Μεγάλου Αλέξαντρου ή όι. Έν έχει σημμασίαν τι εκάμαν οι αρχαίοι. Σημμασίαν έχει μόνον τι κάμνουμεν σήμμερα. Τζιαι το να φκάλλεις το σχολείον ‘Βεργίνα’ εν απλά ενδεικτικόν πας σε ποιές αξίες εστιάζεται η παιδεία μας. Τζιαιρός για αλλαγήν. Τούτη η γενιά τζιαι μάλλον η επόμενη εν έχουν ελπίδαν. Μπορεί όμως αν αλλάξουμεν την παιδείαν ΤΩΡΑ να έχει ελπίδαν η μεθεπόμενη να μεν θεωρεί τον εαυτόν της τζιαι το έθνος της ανώττερα. Για να μεν θεωρεί ότι το να πετάσσει πέτρες σε άλλους με βάσην το χρώμαν, την θρησκείαν τζιαι την γλώσσαν τους εν αποδεχτόν. Δασκάλοι ξυπνάτε! Έσιετε ευθύνην γαμώτο!

This entry was posted in Πολιτικά τζιαι ιστορία and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink.

9 Responses to Ρατσισμός τζιαι ξενοφοβία: ό,τι σπείρεις εννά θερίσεις

  1. Ο/Η Αππωμένη λέει:

    Τραγικό τζιαι τρομαχτικό.

  2. Ο/Η someone λέει:

    kalutera en ta elales… alla men apeuthunese stous daskalous… distixws merikoi en polla pio ethnikofrones pou pollous…pou tziame ksekina i plusi… tzai tziame xaneis to paixnidi! prepei na fkei i alithkia eksw… ALLA poios en na paradextei pws o jiris tou en fonias??

    • Ο/Η M λέει:

      Someone: η παιδεία καθορίζεται που πιο πάνω, σίουρα, τζιαι σε χώρους με εθνικιστικές εντάσεις η παιδεία έννεν ποττέ ανεξάρτητη. Εν πάντα εργαλείον της πολιτικής. Δυστυχώς είμαστεν παγιδευμένοι σε έναν φαύλον κύκλον, ο οποίος πιστεύκω μπορεί να σπάσει-είμαστεν αρκετοί που θέλουμεν αλλαγές.

  3. Ο/Η Helen λέει:

    Νομίζω εν πάρα πολλοί οι παράγοντες που οδηγούν σε έτσι φαινόμενα… δεν είναι θέμα πως νοιώθουν πολιτιστικά ανώτεροι. είναι που δημιουργήθηκε γενικά το αίσθημα πως απειλούμαστε από τους ξένους, πως τυγχάνουμε εκμεταλλεύσης, πως θα μας πάρουν τα κεκτημένα μας, αυτά για τα οποία δουλεύουμε… γενικά πως έίναι απειλή για τον τρόπο ζωής μας. Το κράτος, η πολιτεία, πιάστηκε απροετοίμαστη, ανέτοιμη να αντιμετωπίσει τα νέα φαινόμενα-τα οποία είναι παγκόσμια και μας επηρεάζουν κι εμάς… Θέλεις πολύ ψυχωμένους ανθρώπους να σε οδηγήσουν έξω από την παράνοια. Ο φόβος, η βία, η αντίδραση είναι η στάση του απλού και του φτωχού που γίνεται εύκολα υποχείριο…

    • Ο/Η M λέει:

      Ελένη μου τι εννά κάμουμεν τωρά που το πρόβλημαν υπάρχει τζιαι όι μόνον χτυπά την πόρταν μας αλλά πετάσσει μας τζιαι πέτρες τζιαι προπηλακίζει; Πού πάμεν;

  4. Ο/Η Helen λέει:

    Δεν ξέρω… ειλικρινά τα έβλεπα κι εγώ χτες στην τηλεόραση και σκεφτόμουν πότε και πως ξέφυγε έτσι η κατάσταση… Η ξενοφοβία είναι γενική και υπάρχει σε κάθε στρώμα της κοινωνίας, από κάτι αμόρφωτους και επικύνδυνους πολιτικούς τύπου Κουλία ως τα παιδάκια του δημοτικού που έμαθαν πως οι φιλιππινέζες που έχουν σπίτι τους είναι άτομα β κατηγορίας… πόσο βαθιά είναι φυτεμένα αυτά και πόσο δύσκολο είναι να τα ξεριζώσεις και να φυτεψεις υγειή αισθήματα και τάσεις? δεν ξέρω…

  5. Παράθεμα: Στην Γκύπρο μας… « Ο δμ3κ ιστολογεί

  6. Ο/Η Aceras Anthropophorum λέει:

    Παλιά τους φτωχούς απλά υποτιμούσαν τους τζιαι ανακατσιούσαν τους. Τωρά ανακατσιούν τους τζιαι μισούν του. Είδες κυπραίον να μισά την ρωσσικήν μαφίαν; Τζιείνοι εν κυπραίοι;

    Ακριβώς τούτη εν η παιδία: γιατί ρε κύριε εσύ ή ο σσιυλλομπάσταρτος σου να μισάς τον άλλον πον φτωχός; Εν να σου τα φάει που το πιάτον σου;

    • Ο/Η M λέει:

      Έτσι είναι, όσον πιο καλοταϊσμένη τζιαι χοντροκομμένη εν η κοινωνία (τζιαι πας τούτον εν πρώτη η δική μας) τόσον παραπάνω φοάται. Τελικά σε τούντο νησίν έχουμεν την Εκκλησίαν που μας αξίζει. Τους Ρώσους (τζιαι τους Εγγλέζους πιο παλιά) εν τους υποτιμούν γιατί όπως λαλείς τζιαι συ εν ήταν ‘πρόβλημαν’ τζιαι εκόφκαμεν τους τζιαι την κκελλέν τους στα τουριστικά μας. Αν αθθυμάσαι στην δεκαετίαν του ’80 η Λεμεσός εγέμωσεν Αράπηες που εχτίσαν πολλά σπίθκια στην Γερμασόγειαν τζιαι τον Άην Τύχωναν. Κανένας εν επήεν να πετάξει πέτρες, γιατί ήταν καλά τα πετροδόλλαρα τότες. Απλά εμάθαν να κλωτσούν του άλλου που εν χαμαί ήδη, δειλή κουλτούρα χωρίς βάθος. Ώσπου τα σκέφτουμαι ρε Άσερα νευριάζω α.

Σχολιάστε