Πληγές της αριστεράς

Η κρίση των τελευταίων εφτομάων έκαμεν με να ξανασκεφτώ κάτι που έσιει χρόνια που το πιλατεύκω μες τον νούν μου σαν την πίσσαν την Παφίτιτζιην. Η οργανωμένη αριστερά στην Κύπρον έσιει μεγάλον πρόβλημαν. Το πρόβλημαν τούτον λέγεται απώλεια ιδεολογίας.

Αφήστε με να εξηγήσω. Ως τα τέλη της δεκαετίας του ’80, το ΑΚΕΛ ήταν αμετανόητα μαρξιστικόν-λενινιστικόν κόμμαν. Εφκήκεν που μες τα σπλάχνα της εργαθκιάς τζιαι ήταν ιδεολογικά ταγμένον, γενικά σίουρον για το ιδεολογικόν του υπόβαθρον. Φυσικά μέσα-μέσα έφκαιννεν του τζιαι καμιά ματσαράγκα του στυλ ‘Ενωση’ που εκόστισεν πολλά στον τόπον. Αλλά γενικά η βάση του η ιδεολογική ήταν τζιαμαί.

Παρά τες σταλινικού τύπου διαδικασίες τζιαι δομές το κόμμαν επιχειρούσεν τζιόλας να μορφώνει την βάσην του. Ναι, έστω τζιαι με διαδικασία προπαγάνδας, ο ΕΔΟΝίτης τζιαι ΑΚΕΛικός της ‘Σοβιετικής’ εποχής εμάθθαιννεν να μέννεν εθνικιστής, ότι οι εθνικές ταπέλλες εν έχουν σημασίαν, ότι ο Τούρκος εργάτης ήταν αρφός του στο μεροκάματον. Άμαν στρέφουμαι στην Νήσον τζιαι κουβεντιάζω με τον παπά μου τζιαι τον θείον μου, κομμουνιστές άλλης εποχής που εφάν το μεροκάματον τζιαι τον κίνδυνον με το κουτάλιν, καταλαβαίνω ότι έχουν ιδεολογία, αντίληψην ταξικήν, οικονομικήν, κοινωνική. Ο νέος ‘αριστερός’ σήμερα έσιει ταυτόχρονα μεγάλες τάσεις καταναλωτισμού, ξενοφοβίας, ρατσισμού. Άκουσα τζιαι κάποιους να λαλούν τα γνωστά περί τοίχου κλπ. Σχήμαν οξύμωρον; Έσιει λογικήν.

Με την πτώση της Σοβιετικής Ένωσης σάννα τζιαι κάποιος ετράβησεν το ιδεολογικόν χαλίν πουκάτω που τα πόθκια του ΑΚΕΛ. Παρόλο που επίσημα εν αποκήρυξεν την παλιάν ιδεολογίαν, εν φανερόν ότι ταυτόχρονα εν επιμένει με μαρξιστικές διακηρύξεις, αρχές τζιαι πολιτικήν. Η Χαραυγή έκοψεν λλίον την χρήσην του ‘ιμπεριαλισμού’ τζιαι του φιλορωσικού λόγου. Είπαμεν, πάντα σε σύγκριση με άλλες εποχές. Τούτη η απώλεια της ιδεολογικής βάσης εσήμαινεν μόνον έναν πράμαν: ότι εχρειάζουνταν άλλα στοιχεία για να συσπειρώσουν τους ψηφοφόρους γυρόν που το κόμμαν. Αντί ιδεολογίας το κόμμαν άρκεψεν να πουλά σύμβολα, τα οποία δυστυχώς εν όι μόνον αντιφατικά αλλά τζιαι κάποτε εντελώς κούφκια. Τούτα τα σύμβολα εγινήκαν η επιφάνεια που σιεπάζει άλλα πράματα.

Σύμβολο νο. 1: Τσε Γκεβάρα
Η χρήση του Τσε Γκεβάρα ως σύμβολο τζιαι λάβαρο της νεανικής αριστεράς στην Κύπρον εν πολλά πρόσφατη. Τζιαι για τούτον υπάρχει πολλά καλός λόγος. Ο Τσε ήταν διεθνιστής, με άλλα λόγια Τροτσκιστής. Αν θκιαβάσετε λλίον ιστορίαν εννά μάθετε ότι ο Τρότσκι υποστήριζεν την εξάπλωσην της επανάστασης του προλεταριάτου σε ούλλον τον κόσμον (που ήταν τζιαι το κύριο μήνυμα του Μαρξισμού). Ο Στάλιν, επροτιμούσεν έναν πιο συντηρητικό μοντέλλο. Τελικά επεκράτησεν ο Στάλιν τζιαι ο Τρότσκι εξορίστηκεν. Εν τζιαι εν κουτουρού που ο Τρότσκι εδολοφονήθηκεν το 1940 στο Μεξικό.

Ο Γκεβάρα επέμενεν για παγκόσμιαν επανάσταση. Επροσπάθησεν να το κάμει, στην Αγκόλα τζιαι στη Βολιβία, αλλά εν είσιεν υποστήριξη, ούτε που τον Κάστρο, ούτε που τους Σοβιετικούς, αλλά τζιαι ούτε που το ΚΚ της Βολιβίας. Ουσιαστικά εβαρέθηκεν ναν υπουργός τζιαι επήεν να σκοτωθεί για τα πιστεύω του. Εγώ τον Γκεβάρα μπορεί ακουστά να τον είχα πριν το ’90. Σίουρα εν ήταν ούτε είδωλον ούτε σύμβολο της οργανωμένης αριστεράς της Κύπρου. Αφού το ΑΚΕΛ ακολούθαν Σταλινική γράμμη, εννοείται πως τούτος ο διεθνιστής εν εταίρκαζεν ιδεολογικά. Άμαν τζιαι καταρρεύσαν οι πραγματικές ιδεολογίες, το ΑΚΕΛ άρκεψεν να κάμνει αφιερώματα στον Τσε, να καλεί την κόρη του στην Νήσον κλπ κλπ. Εγέμωσεν ο τόπος κοπελλούθκια με φανελλούες του Τσε. Εν λαλώ, έχω τζιαι γω, αλλά ξέρω ποιος ήταν τζιαι τι έθελεν. Οι πιο πολλοί φορούν τον ως ταπέλλαν, όπως φορούμεν τζιαι την φανελλούαν του Μπομπ Μάρλεϊ. Ιδεολογία 0-πολιτική εκμετάλλευση 1.

Σύμβολο νο. 2: Ομόνοια
Η Ομόνοια πάντα ήταν ΑΚΕΛικό σωματείο. Με την απώλεια της ιδεολογίας, η ‘ομάδα’ αποκτά μιαν πιο σημαντική πολιτική σημασία. Εγώ εν θυμούμαι κανέναν την δεκαετία του ’80 να φκάλλει σημαίες με τον Τσε τζιαι το σφυροδρέπανον στην μάππαν. Γιατί, ενώ το σωματείον ήταν μεν ΑΚΕΛικόν, εν ήταν μια που τες κύριες εκφράσεις πολιτικού χρωματισμού για τον αριστερόν. Άμαν όμως η ιδεολογία αποτυγχάνει, τα είδωλα/σύμβολα εν πολλά σημαντικά για την συσπείρωσην. Ιδεολογία 0-πολιτική εκμετάλλευση 2

Σύμβολο 3: αριστεροί καλλιτέχνες
Τα τελευταία χρόνια οι αριστεροί καλλιτέχνες που την Ελλάδαν εν έναν που τα κύρια σημεία αναφοράς της αριστεράς. Ακόμα τζιαι ο πρώην κομμουνιστής Νταλάρας που ετραγούδησεν τα άκρως εθνικιστικά της Γής Εναλίας εξαναφάνηκεν. Βλέπετε οι ανθρώποι εν επαγγελματίες. Εν θα πουν όι στην πρόσκληση τζιαι στην αμοιβήν. Εν θα επαίζαν για το ΕΛΑΜ φυσικά αλλά να μεν το παρατραβούμεν έτσι;  Ιδεολογία 0-πολιτική εκμετάλλευση 3

Σύμβολο 4: πραξικόπημα
Τούτον άφηκα το τελευταίον γιατί εν τζιαι το πιο σημαντικόν. Το πραξικόπημαν του 1974 τζιαι το ότι οι ανθρώποι που ανατρέψαν την Ε/Κ δημοκρατίαν του Μακαρίου επήαν ατιμώρητοι (έτσι Παναγιώτη Δημητρίου;) αποτελεί πολλά βαθκιάν πληγήν για το ΑΚΕΛ τζιαι την αριστεράν. Το πρόβλημαν δαμαί είναι ότι η πληγή εν αννοιχτή, τζιαι τούτον βολεύκει πολλά τζιείνους που θέλουν σύμβολα. Αν επιδιώκαμεν μιαν συστηματικήν κάθαρσην τζιαι παραδειγματικήν τιμωρίαν όσων ασκήσαν βίαν ή επροκαλέσαν τούτην την βίαν (ακούεις Ττόμη;) το κεφάλαιον πραξικόπημαν ήταν να κλείσει επιτέλους. Ήταν να μας μείνει εμάς τους ιστορικούς να το μελετούμεν, μακρυά που πολιτικές εξάρσεις κάθε Ιούλην. Αλλά αν έκλειεν το κεφάλαιον πραξικόπημαν, τζιαι όι μόνον τζιείνον, αλλά τζιαι το κεφάλαιον άλωση της Κυπριακής Δημοκρατίας που το ’63 τζιαι μετά (Τάσσος, Βάσος, Πόλυς, Νίκος, Νικόλας, Γρίβας κλπ) τι θα έγραφεν η Χαραυγή; Τι θα ελάλεν ο Χριστόφκιας στο συλλαλητήριον; Κάθε Ιούλην ακούμεν ιστορίες του άλλου του Ιούλη. Ο Νίκος Φλουρέντζος εκτελέστηκεν που καλαμαράν αξιωματικόν. Τα κοπέλλια του Άη Γιάννη; Λαλεί τα τζιαι ο Ανευ Ορίων δαμαί. Κάποιοι ξέρουν ποιοι ήταν τούτοι οι εγκληματίες. Η Χαραυγή μιαν φοράν είσιεν συνέντευξην που τον χωρκανόν μου τον Μ.Σ. ο οποίος ελάλεν ότι μες το πραξικόπημαν ήρτεν στο (αριστερόν) σωματείον του χωρκού μας με άλλους ένοπλους ο μετέπειτα βουλευτής Αντώνης Καράς τζιαι έβαλεν το πιστόλιν πας την κκελλέν του τζιαι έκαμεν εικονικήν εκτέλεσην. Γιατί δεν ενθαρρύνουμεν τον Μ.Σ. τζιαι τον κάθε Μ.Σ. να ανοίξουν ποινικές υποθέσεις; Οι μάρτυρeς ακόμα υπάρχουν. Σε 20 χρόνια εν θα υπάρχουν. Αλλά η πολιτική εκμετάλλευση θα συνεχιστεί.   Ιδεολογία 0-πολιτική εκμετάλλευση 6 (εν χατ τρικ τούτον)

Τα σύμβολα της αριστεράς αποτελούν νομιμοποίησην του κόμματος. Χωρίς τα σύμβολα, το ΑΚΕΛ ήταν να αναγκαστεί να επανεξετάσει την ιδεολογίαν του τζιαι να επιδιώξει κοινωνικοοικονομικήν πολιτικήν με βάσην τζιείνην την ιδεολογίαν. Εν απείρως πιο εύκολον να φωνάζουμεν ΑΚΕΛ ΑΚΕΛ στες συναυλίες του Χορχέ Νταλάρα. Δεν μηδενίζω το ΑΚΕΛ, απλά πρέπει να τελειώσει τούτον το πράμαν με το πραξικόπημαν. Έχουμεν άλλες προκλήσεις να αντιμετωπίσουμεν. Ρατσισμός, ξενοφοβία, μετανάστευση, οικονομική κατάρρευση. Για συσταρίστε το πραξικόπημαν για παραιτάτε το πιον. Εγώ όσον τζιαι αν θέλω αν επέλθει συμφιλίωση, νομίζω ότι αν δεν καθαρίσεις την πληγήν πάντα εννά φκάλλει πύον. Έτσι Αντώνη Καρά;

Δαμαί πρέπει να ξεκαθαρίσω ότι προτιμώ 1000 φορές μέτριον αριστερόν υπουργόν παιδείας, εργασίας κλπ παρά ικανότατον δεξιόν.

Άτε βάλλω σας τζιαι έναν τραγουδάκιν:

Advertisements
This entry was posted in Πολιτικά τζιαι ιστορία and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

29 απαντήσεις στο Πληγές της αριστεράς

  1. Ο/Η Παύλος λέει:

    Πολλά καλόν. Συμφωνώ πλήρως τζιαι θα ήταν καλό να κάμει τζιαι οι δεξιοί της Κύπρου μιαν παρόμοιαν ενδοσκόπησην τζιαι να μπουν τα θέματα του 21ου αιώνα πκιον στο τραπέζι.

  2. Ο/Η postbabylon λέει:

    Οπως πάντα, πολά ενδιαφέρον πόστ φίλε μου!

    Ο Τσε εσυνάφερεν τζιαι την Κύπρον στην ομίλιαν του στα ηνωμένα έθνη το 64:
    «(…)Peaceful coexistence has also been put to the test in a brutal
    manner in Cyprus, due to pressures from the Turkish Government
    and NATO, compelling the people and the government of Cyprus
    to make a firm and heroic stand in defense of their sovereignty(…)»

    ολόκληρη η ομιλία δαμε: http://www.scribd.com/doc/267635/Che-Guevara-Colonialism-is-Doomed

  3. Ο/Η M λέει:

    @Παύλο: Έχεις δίκαιον-εν τζιαιρός να φήκουμεν πίσω τες συνθηματολογίες γιατί εν πολλά επικίνδυνες όπως είδαμεν προχτές.
    @Ποστ: Αφού ο Τσε ήταν Κυπραίος εν το έξερες; Που το Καϊμακλίν νομίζω. Άφηστον που μιλά σπανιόλικα με προφοράν Πλατένσε τζιαι πίννει τζιαι μάτε, εν δικός μας 😉

  4. Ο/Η petrosepicmetal λέει:

    Πάντως ο Νταλάρας ετραγούδησεν αφιλοκερδώς στο φεστιβάλ της ΕΔΟΝ που ήρτεν τελευταία…
    Τζαι ετραγούδησεν, τζαι εμίλησεν σαν αριστερός, μάλιστα ετραγούδησεν «το δέντρο» του Μάνου Λοίζου, τζαι το Hasta siempre.
    Εν ξέρω αν το ΑΚΕΛ ακολουθούσε Σταλινική γραμμή ή Τρότσκικη, φαίνεται πως εν το μόνο κόμμα που θέλει επανένωση της Κύπρου όμως, όπως τζαι νάχει, εν γεγονός πως φορούν ούλλοι φανελλούες με τον Τσε τζαι οι πλείστοι εν ξέρουν ποιός ήταν τζαι τι έκαμεν… Που την άλλη όμως εν ένα θετικό σύμβολο, έννεν ούτε σβάστικα…ούτε σταυρός της Χρυσής Αυγής, κλπ…
    Πάντως το να θαυμάζεις έναν τέθκοιον άνθρωπο που είσιεν όραμα, σίουρα κάμνει σε να τον νοιώθεις σαν δικό σου, ασχέτως του ότι έννεν Κυπραίος !
    Συμφωνώ βασικά, απλά ήθελα να γράψω τα πιο πάνω.

    • Ο/Η M λέει:

      Πετρή (για να μεν σε συγχίσω με τον άλλον τον Πέτρο) με τον Νταλάρα ΟΚ, παίρνω το πίσω-εν επειδή του έχω συνάμενα του Νταλάρα γιατί αγάπουν τον πολλά τζιαι μετά εγύρισεν μας το τζιαι τούτος mainstream. Για το αν ο Τσε εν θετικό σύμβολον ή όι εν μπορώ να πω-εν θα έθελα να ζω στην Κούβα για νάμαι ειλικρινής. Ότι τζιαι αν είναι όμως η αριστερή ιδεολογία κάμνει κακόν μόνον άμαν πάει στραβά. Η δεξιά έσιει το μες το πρόγραμμα της να κάμει κακόν.

      • Ο/Η petrosepicmetal λέει:

        Τελικά εσυγχίστικα εγώ τζαι απάντησα σου πιο κάτω 😛
        Εν πιστεύκω να φταίει ο Che για την ζωή στην Κούβα, ο Fidel ίσως… πάντως όσοι επήαν στην Κούβα άρεσεν τους πολλά…αλλά άμαν απλά πάεις για διακοπές πέμου γιατί να μεν σου αρέσει…

    • Ο/Η Petros Efthymiou λέει:

      Peiga stin kouva kai pistevw pos borw na ekfrasw apopsi. o kosmos exei arketi eleutheria ftanei na min fanei ipopto stis arxes pou paramonevoun se kathe gonia pos prospatheis na vgaleis ofelos apo tous touristes h na kaneis antifideliki propaganda.

      sto varadero eixame gnorisei ena kouvano pou ekane kai autos tis diakopes tou. poulage rolagia ROLEX kai otan ton rotisame an esthante kindino mou apantise «se pious nomizeis pos poulao ta rolex? stous kivernitikous kai stous stratiotikous. an kapios thelisei na me silavei tha tous vgalw olous stin fora». stenaxorithika pou ematha pos yparxei diafthora, eitan xastouki gia mena. stin synexeia otan peiga na parageilw CUBA LIBRE (eleutheri Cuba) autos girise kai mas eipe pos eine psema!!! nomize kai autos pos o kosmos ektos kouvas eine san tous touristes pou episkeptonte to nisi, diladi exoun arketa lefta, akriva rouxa kai ilektronika. otan tou perigrapsame tis sinthikes stis ypoloipes xores tis Karavaeikis mas eipe pos nomize pos auta eine propaganda tou Fidel.

  5. Ο/Η Petros Efthymiou λέει:

    Re mastre en diafonw alla thelw na prosthesw kati pragmata gia tin yperaspisin tou kommatos mou. eime lion kserokefalos kai isxirognomwn kai agapw to komma mou.

    auta pou les eine swsta. eine ergaleia gia sispirosi. alla to komma exei ideologia. kanei ekdiloseis gia enantia ston ethnikismo, yper tis epanaprosegisis me tous tourkokyprious, gia tin pangosmopoihsi, gia tin oikonomia, ton kapitalismo, tin nea taksi pragmatwn, politistikes ekdiloseis, en dipla stous foitites, stous agrotes, stous ergates, stous metanautes, stous ilikiomenous, sta neara ftoxia zeugaria, stous prosfiges, ktlp.

    to komma yparxei kai steki gera giati exei kalous anthropous, gnisious ideologous pou to agapoun kai doulefkoun mera nyktan gia loou tou. voeithia pros to komma en voeithia gia epanenosi tou topou mas kai gia mia dikaioteri koinonia

    • Ο/Η M λέει:

      Πέτρο εμέναν η κατάσταση ανησυχεί με γιατί νομίζω ότι τούτα που λαλείς εν καλά αλλά εν έχουν γενικήν απήχησην μες τους νέους αριστερούς. Έννεν θέμαν κόμματος δαμαί, εν θέμαν να καταλάβουμεν τι σημαίνει (τζιαι τι πρέπει να σημαίνει) αριστερός. Να μεν παρεξηγηθώ τζιόλας, εγώ θα έθελα να κάμω το ΑΚΕΛ πιο καλό, τζιαι η κριτική εν μέρος της διαδικασίας.

      • Ο/Η petrosepicmetal λέει:

        Έπιασα το νόημα όσων έγραψες, τζαι συμφωνώ, πολλοί λεν πως εν αριστεροί, ενώ αμα σου μιλήσουν τζαι ακούσεις τις απόψεις τους χάννεις πάσα ιδέα τζαι άνετα μπόρεις να πεις πως έχουν «ιδεολογία» δεξιού.

      • Ο/Η Petros Efthymiou λέει:

        Auto pou les eine swsto. distixos stis ekdilosis eimaste ta idia 100-300 atoma. oi emisthoi kai stelexoi tou kommatos pane apo ekdilosi se ekdilosi gia na dimiourgeite mazikotita.

        syxna akouo aristerous na vrizoun tous metanastes kai genikotera oi praksis tous na eine antitheta me tin ideologia tis aristeras. kai to antitheto fisika. gnorizei deksious na eine yper ton metanaston kai tis epanenosis. syxna synanto deksious pou eine pio proodeutikoi apo tous aristerous (eine omos h ekseresi).

        stin teleutea synavlia pou egine stin AULAIA me ton Filippo Platsiko vgike o eparxiakos tis EDON leukosias na milisei enantia ston ratsismo kai tin ksenofoveia. apo to proto lepto kapioi tou fonazan «kanei», «en mas kofkei», «entaksi olan», ktlp.

        distixos oi alote petiximenes syntages tou kommatos den eparkoun gia na fotisoun tin neolaia tou topou. oi neoi eine adiaforoi pros ta koinonika, politika kai politistika dromena tou topou. egw den milw tou alfou mou epidei stis teleutees ekloges den peige na psifisei (den tou edose to komma douleia leei). to theorw megali prosvoli epidei kai oi 2 pappoudes mou efagan ksilo apo tous deksious gia ta pistevw tous.

        yparxoun proodeutikes fones sto komma, atoma me nees idees kai miala pou boroun na kanoun tin diafora. benw ston peirasmo na thelw na anaferw kai onomata alla den eine swsto.

        ti na kanoume omos? na vgaloume Playstation paixnidi me tin ideologia tou kommatos?

    • Ο/Η M λέει:

      Πέτρο [Ευθυμίου]: εννά σε γελάσω τι πρέπει να κάμουμεν, κάτι πρέπει να γινεί όμως. Είμαι λλίον απαισιόδοξος γενικά γιατί νομίζω τούντα πράματα πρέπει ναν τζιαι λλίον οργανικά, που την βάση τζιαι πάνω.

    • Ο/Η M λέει:

      Πέτρο Έπικ εγώ θα εδοκίμαζα τον σοσιαλισμόν. Διώ άνετα τα υλικά μου αγαθά για να μπορώ να έχω μιαν κοινωνία καλλιεργημένην τζιαι πιο ίσην. Ελευθερία της σκέψης τζιαι της έκφρασης θέλω όμως. Αν εγράφαμεν τούτον το μπλογκ στην Κούβα ήταν να μας αφήκουν;

  6. Ο/Η Αστάρτη λέει:

    Ωραίος, Μάριε.

    Όσον αφορά την καπήλευση του Τσε Γκεβάρα, συμφωνώ με τον Μαρίνο Χριστοδούλου που πολλά εύστοχα γράφει: «Το παράδοξο είναι, πως εάν σ’ ένα φανταστικό σενάριο ο Τσε ή ο Χίτλερ κυβερνούσαν την Κύπρο, κανείς από τους υποτιθέμενους οπαδούς τους δε θα ήταν επαρκής να τους υποστηρίξει».

    Εδώ το σχετικό άρθρο: http://www.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=629311

  7. Ο/Η neos ellinokyprios λέει:

    Μάριε, σε γεννικές γραμμές έχεις δίκαιο.
    Μετά την κατάρρευση του «υπαρκτού» εφάνηκεν να νικά ο καπιταλισμός τζιαι μας επήρεν σβάρνα, τζιαι μέσα στο ΑΚΕΛ.
    Ειδικά ο αστικοποιημένος κόσμος που ψηφίζει ΑΚΕΛ, ναι, εν στα όρια του κρυφοδιχοτομισμού.
    Που την άλλη, τούτος ο χώρος μπορεί μόνο (πιστεύκω) να κάμει αλλαγές τζιαι να «επαναϊδεολογικοποιηθεί», γιατί εν ο μόνος που έσιει ιδεολογία.

    Η αποτυχία του καπιταλισμού εν πιο εμφανής από ποτέ.
    Τα αποτελέσματα του εθνικισμού επίσης.
    Όπως τζιαι οι συνέπειες πχ της «μονιμότητας» σε πόστα τζιαι της διαφθοράς γεννικώς.

    Στο τελευταίο συνέδριο του ΑΚΕΛ, ο ΓΓ έβαλε θέμα ιδεολογικής καθοδήγησης, ότι λείπει δηλαδή τζιαι κάμνει ζημιά τούντο πράμα.

    Back to the basics λοιπόν.

    • Ο/Η M λέει:

      Φίλε νέε ε/κ, ήταν τζιαιρός. Η αριστερή ιδεολογία εν πολλά δύσκολον να καλλιεργηθεί γιατί ακριβώς πάει πέρα που τες φτηνές συνθηματολογίες (που έσιει ο εθνικισμός), γι αυτόν θέλει πιο πολλή δουλειά τζιαι πραγματική καταπίεση του ζωώδους ενστίκτου που έσιει ο άνθρωπος να μισά την διαφορετικότητα. Ελπίζουμεν σε έναν καλλύττερο μέλλον.

  8. Ο/Η Defiance λέει:

    Πιστεύκω ότι το μόνο που εκράτησεν το ΑΚΕΛ που την αριστερή ιδεολογία τζαι τα ανάλογα ΚΚ ανά τον κόσμον, εν η εσσωκομματική δομή. Συμφωνώ ότι την πολιτική εκμετάλλευση προσώπων-ειδώλων τζαι καταστάσεων κάμνουν την τζαι οι δεξιοί τζαι τούτο εμφανίστηκε μετέπειτα στο ΑΚΕΛ ως απάντηση. Αλλά εξακολουθεί να εν λάθος η πολιτική εκμετάλλευση πάνω που την ιδεολογία τζαι ο σκοπός εν αγιάζει τα μέσα. Το ΑΚΕλ εχρησιμοποίησε μόλις εβρέθηκε στην εξουσία τα ίδια μέσα πολιτικής επιβολής που εχρησιμοποιήσαν ΔΗΣΥ τζαι ΔΗΚΟ: ρουσφέτι, ευνοικορατία.
    Όπως είπα τζαι του Acera, συμφωνώ ότι το κράτος εν στημένο που άτομα της δεξιάς. Τζαι το ΑΚΕΛ εμπήκε στο χορό μαζί τους τζαι επιχείρησε να οδηγήσει το κράτος όπως τζείνους. Τι έκαμε για να πολεμήσει τη διαφθορά; Με το που εφκήκε κυβέρνηση εξεκίνησε να προωθά δικά της άτομα τζαι να αναλώνει κρατικούς πόρους σε αχαΐρευτους καιροσκόπους για να ελέγχει πόστα. Τζαι τούτον κατ’εμένα έρκεται σε μετωπική σύγκρουση με την ιδεολογία τζαι τες αρχές που έπρεπε να προωθά (τζαι γιατί όι, να χρησιμοποιά πολιτικά). Μπαίνοντας στο χορό τζαι κυβερνώντας ως οποιοσδήποτε άλλος δεξιός, εν πείθεις για τη διαφορετικότητα σου. Εν πείθεις για τες αρχές, την ιδεολογία που υποτίθεται ότι υπηρετάς.
    Διαφωνώ για το «προτιμώ 1000 φορές μέτριον αριστερόν υπουργόν παιδείας, εργασίας κλπ παρά ικανότατον δεξιόν». Δεδομένου ότι τζαι οι θκυο εννάν πιόνια της παράταξης τους, εγώ προτιμώ 1000 φορές έναν αχρωμάτιστον που να βλέπει το καλό του τόπου τζαι όι τα συμφέροντα του κόμματος τζαι των χορηγών. Τζαι η ευνοιοκρατία τζαι η διαφθορά εν αφήνουν χώρο ανέληξης σε έτσι άτομα. Σβήνουν στην αφάνεια, μαζί με τες ελπίδες για ένα καλό μέλλον του τόπου.
    Συγνώμη για το σεντόνι. Αν «ξημαρίζω» πε μου το τζαι αποχωρώ.

  9. Ο/Η M λέει:

    Φίλε Defiance όι μόνον εν ξημαρίζεις αλλά εμπλουτίζεις την ωραίαν κουβένταν που ανοίξαμεν δαμαί. Δυστυχώς έσιεις δίκαιο τζιαι συ για τη συμμετοχή του ΑΚΕΛ σε μιαν κυβερνητική δομή βασισμένη στην ‘βαθκιάν’ ιδεολογίαν του ΔΗΚΟ (ρουσφέτι τζιαι ΟΦΑ). Αλλά που την άλλην πιστεύκω ότι κάμνει μεγάλην διαφοράν να μεν έχεις υπουργούς παιδείας εθνικιστές φανφαρολόγους όπως την Κλαίρην. Ασχέτως ρουσφεθκιού, η παιδεία πρέπει ναν κυρίως ανθρωποκεντρική τζιαι όι εθνοκεντρική (εν τζιαι κάμνω σου κήρυγμα, ξέρω ότι το ξέρεις). Εθκιέβαζα μιαν συνέντευξη του νυν Παιδείας στον Πολίτην τζιαι εφάνηκεν μου πολλά παιδαγωγικά σωστός σε γενικές γραμμές-αλλά αν θα κάμει διαφοράν εν αμφίβολο. Χρειάζεται χρόνος γενικά.

  10. Ο/Η Skouloukouin λέει:

    Τωρά εθύμισές μου κάτι στίχους των Κατσιμιχαίων
    «Σηκώσανε λοιπόν τις τρύπιες τους σημαίες
    και έτσι όπως έμπασε ένα κρύο ξαφνικά
    οι θεωρίες πούντιασαν και πάθαν πνευμονία
    και αρρωστήσανε βαριά πολύ βαριά»
    Το χειρότερο απ΄ όλα είναι κατ’ εμένα είναι αυτό με το πραξικόπημα.
    Κανεί να φανατίζουν τον κόσμο με αυτό τον τρόπο και οι μεν και οι δε… είναι πρόστυχο και ανήθικο. Ας κερδίσουν τον κόσμο με τις πράξεις τους… Και δυστυχώς ο φαντατισμός αρχίζει από πολύ μικρές ηλικίες, τα κόμματα έχουν μπει κανονικά και στα λύκεια, ας αφήσουν τους νέους να ενηλικιωθούν τουλάχιστον και να διαμορφώσουν δική τους άποψη.

    • Ο/Η M λέει:

      Σκουλουκούιν δυστυχώς εγίνηκεν τζιαι το πραξικόπημαν σημαία. Εγώ θέλω να δικαστούν ούλλοι, αλλά αν θα δώκουμεν κλάδον ελαίας να τον δώκουμεν τζιαι να σιωπήσουμεν πιον.

  11. Ο/Η Kypriaka Blog λέει:

    Me eprovlimatises san aristero kai ekataferes na sympliroseis kapia pragmata pou exw san kommatia puzzle sto myalo mou. Evala kommati kai link gia to arthro apo ta kypriakablog.

  12. Ο/Η disdaimona λέει:

    Ένι ξέρω τι ετραουδησεν ο Νταλάρας στο φεστιβάλ της Εδον.

    Ξέρω πως ήταν μια που τες πιο μεγάλες προκλήσεις τζαι αντροπάες, εν έτη 2011 όταν οι κομμουνιστές της Ελλάδας που αντιπροσωπεύκουν τους φτωχούς εργαζόμενους, τρώντην κανονικά που την κυρία Νταλάρα με τες «17» επάυλεις τζαι τα ποθκιάντροπα σχέδια που προωθά για τους μετανάστες τζαι τους έλληνες εργαζόμενους.

    Αντροπή! Εν ήταν τζαιρός τούτος να έρτει ο Χόρχε, που μου έβαλεν τζαι την κότσιηνην τη φανέλλα τζαι εν αντράπηκεν! Ετο θκιακόσια χρόνια τρώει πας τη ράσιη των ελλήνων τζαι τούτος. Που μου εκόρτωσεν γιατί έδωκεν 5.000 ευρώ τζαι καλά για την Εδον. Μα εν αντράπηκεν να τα δώκει;

    Υποκριτές «αριστεροί» καλοταισμένοι καλλιτέχνες! Εν εν αθρωπος ο Νταλάρας να λαλεί εν αριστερός. Αν ήσιεν τσίπαν εν ήταν να καπιλευκεται την ιστορία τζαι τες μουσικές της εργαθκιάς.

    Αγια ολάν.

  13. Ο/Η M λέει:

    Δισδαιμόνα εκφράζεις με απόλυτα. Που ούλλους τους καλλιτέχνες τζιείνος που μου φακκά παραπάνω εν ο Νταλάρας. Τουλάχιστον οι άλλοι εν το επαίζαν ποττέ πολλά κομμουνιστές τζιαι να τραγουδούν για τες τσιμινιέρες. Σάννα τζιαι ξιθάφκουμεν την ιδεολογίαν μας που μες το αρμάριν όποτε βολεύκει, φανελλούα να την φορήσουμεν. Μπορεί σαν εν Κύπρον να πάει τζιαι που τους φίλους του τους Παραλιμνίτες στα μνημόσυνα των ηρώων τους. Άτε να μεν νευριάσω τζι άλλον δευτερκάτικα.

  14. Ο/Η antartes λέει:

    στα περισσότερα που έγραψες συμφνώ απλά να κάνω μια επισήμανση για τον τσε. Το ότι ήταν διεθνιστής και επιθυμούσε τη εξάπλωση της επανάστασης σε όλη τη λατ αμερική δεν σημαίνει πως ήταν και τροτσκσιστής. Αντίθετα δεν είχε και σε μεγάλη εκτίμηση τον τροτσκισμό αφού όπως είπε ο ίδιος:
    Eγώ πιστεύω ότι στα βασικά ζητήµατα στα οποία στηριζόταν, ο Tρότσκι έκανε λάθη. Πιστεύω ότι η κατοπινή συµπεριφορά του ήταν λανθασµένη και, στα τελευταία χρόνια, ακόµα και σκοτεινή. Πιστεύω επίσης ότι οι τροτσκιστές δεν έχουν προσφέρει τίποτα στο επαναστατικό κίνηµα, σε καµιά χώρα. Και όπου έχουν κάνει κάτι περισσότερο, στο Περού, έχουν αποτύχει, γιατί οι µέθοδοί τους ήταν εσφαλµένες.

  15. Ο/Η M λέει:

    Αντάρτη μπορεί να έχεις δίκαιο για τον Τσε-το θέμα που ήθελα να επισημάνω ήταν η ψύχρανση των σχέσεων του με τον Κάστρο τζιαι τους Σοβιετικούς τζιαι συνεπώς το ότι το ΑΚΕΛ ακολουθούσεν τη συντηρητική γραμμή. Καλωσόρισες στο μπλογκ.

  16. Ο/Η Petros Efthymiou λέει:

    Den gnorizw ean o Che eitan Trotskistis h oxi (arxisa arxes tis eudomadas na diavazw gia ton Leon Trosky, se merikes meres tha borw na sas apantisw) alla o Che elege to perivioeito «Crear uno, dos, tres Vietnam es la consigna » (auto pou leei simera kai o Chavez.). Diladi h eksagogi tis epanastasis kai h dimiourgia 2-3 Vietnam gia apotinaksi tou kapitalismou.

    Apo tin alli h Sovietiki Enosi pisti stin politiki tou «Socialismos se mia xora» pisteve pos o Che tha borouse na anatrepsei tis pangosmies isoropoies kai na prokalesei mia pangosmia siraksi. kati pou kamia yperdinami den eithele afou eiksere poso katastrofiko tha eitan kai gia tous dio tous. fovotan h mia tin alli.

    auto to angathi pou apilouse ta amerikanika simferonta kai diatarase tin sinidisi ton grafeiokraton koummounistwn tou cremlinou eprepe na sopasei. O Che gia na min ferei se diskoli thesi ton lao tis kouvas kai ton filo tou fidel, engatelipse oikogeneia, dokses, times, aksiomata kai egine athanatos, o Christos ton ftoxwn tis Latinikis Amerikis kai pangosmio simvolo epanastasis.

    To AKEL ton thaumazei kai ton plassarei san protypo tis neolaias. Thelei na ftiaksei sinidopoihmenous kai energous neous.

    Oso afora auta peri syntiritikis grammis tou kommatos, isos kai na alithevei alla auto den simenei pos eine kai kako. se kapoia pragmata eine sintiritiko alla paramenei ena proodeutiko, laeiko, isxiro kinima

  17. Ο/Η Αντρεας Χατζηγεωργιου λέει:

    Σε γενικες γραμμες συμφωνω με το post σου φιλε!
    Και το κεντρικο νόημα της αναλυσης σου αποτελει την κυρια αιτία της απώλειας της αξιοπιστίας του ΑΚΕΛ!
    Επισης με την ευρυτερη έννοια του όρου «αριστερος» θα συμφωνησω και με το καταλικτικο σου σχολιο.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s